Sociaal jaarverslag 2021

18 juni 2022

Voorzijde van Sociaal jaarverslag Stichting Hulp aan Curaçao 2021

In november 2020 is de Stichting Hulp aan Curaçao door algemeen bestuurslid Erik Rasker opgericht bij notaris Bentum Nijboer in Nederland onder het toeziend oog van de initiatiefnemer Egbert Vos. De stichting heeft een vijfkoppig bestuur en alle bestuursleden wonen in Nederland. Op Curaçao is er een algemeen coördinator namens de stichting. Vanaf dat moment kon het bestuur aan de slag met het vormgeven van de stichting en haar taken. Het inschrijven bij de Kamer van Koophandel, een bankrekening openen, een website bouwen, de ANBI status aanvragen, de boekhouding opstarten. In de eerste week van maart 2021 is de eerste donatie een feit! Aan het eind van het jaar is er in totaal € 54.027 aan donaties ontvangen. Een zeer mooi resultaat in het eerste jaar van de stichting en in het tweede Covid-jaar. Het lijkt erop dat de donateurs die de stichting heeft weten te bereiken, de ernst en noodzaak op Curaçao inzien.

In dit jaarverslag doet het bestuur verslag over de activiteiten in het eerste bestaansjaar van de Stichting Hulp aan Curaçao.